4 6 Yaş arası Çocukların Televizyon İzleme Alışkanlıkları Üzerine Okulöncesi Öğretmenlerin Görüş ve Tutumları


Creative Commons License

Çelebi E.

Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, cilt.7, sa.32, ss.476-485, 2014 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 7 Sayı: 32
  • Basım Tarihi: 2014
  • Dergi Adı: Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: ERIC (Education Resources Information Center), Index Islamicus, Linguistic Bibliography, Linguistics & Language Behavior Abstracts, MLA - Modern Language Association Database, Political Science Complete, Sociological abstracts, Worldwide Political Science Abstracts
  • Sayfa Sayıları: ss.476-485
  • Çukurova Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışma TV izleme alışkanlığının 4-6 yaş arası çocukların günlük yaşamlarına ve davranışlarına etkilerine ilişkin okulöncesi öğretmenlerin görüş ve tutumlarını ölçmeyi amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında Adana’da okulöncesi eğitimi veren 23 öğretmen ile anket çalışması yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler TV izleme alışkanlığının okulöncesi çocukların günlük yaşamlarına ve davranışlarına negatif etkilerinin olduğunu düşünmektedirler. Ancak, bu negatif görüş ve tutumların derecesi farklı mesleki deneyim yıllarına sahip öğretmenler arasında farklılık göstermektedir. Mesleki deneyim süresi arttıkça negatif görüş ve tutumların derecesi de artmaktadır.